Kahlo & Rivera verlengd wegens groot succes - Cobra Museum voor Moderne Kunst

verlengd t/m 3 oktober

Frida Kahlo & Diego Rivera: A Love Revolution
WEGENS SUCCES VERLENGD TOT EN MET 3 OKTOBER

Het museum heeft al vele duizenden Kahlo fans mogen ontvangen voor de tentoonstelling Frida Kahlo & Diego Rivera: A Love Revolution. Dit succes is aanleiding om de tentoonstelling tot en met zondag 3 oktober 2021 te verlengen. De bijzondere Gelman Collectie is een week langer te bewonderen in Amstelveen. Het Cobra Museum voor Moderne Kunst is elke dag open van 10.00 tot 22.00 uur.

De laatste kaarten en tijdsloten gaan nu in de verkoop. Kom in de vroege avond voor een rustig bezoek. Boek hier!

Zaaloverzicht, foto: Peter Tijhuis

Kunst van wereldniveau
Op thematische wijze wordt de bezoeker in deze populaire tentoonstelling ondergedompeld in Mexicaanse sferen, met werken van Frida Kahlo, Diego Rivera en hun tijdgenoten. Geniet van een internationale topcollectie met meer dan 150 werken die de revolutionaire jaren in Mexico doen herleven en symbool staan voor de opkomst van de Mexicaanse modernisten.

+++ 150 werken uit de internationale topcollectie van verzamelaars Jacques en Natasha Gelman, beheerd door de Vergel Foundation

+++ Frida Kahlo, Diego Rivera, Lola Álvarez Bravo, María Izquierdo, David Álfaro Siqueiros, Rufino Tamayo e.a.

+++ 23 iconische schilderijen van Frida Kahlo

“Het Cobra Museum speelt met deze tentoonstelling in op urgente thema’s als politiek en maatschappelijk engagement, vrije expressie, emancipatie en gender. Thema’s die in deze woelige tijden eens te meer in onze maatschappij leven. We hopen het publiek te inspireren in ons museum met het fascinerende werk van Kahlo en haar tijdgenoten.” Gastconservator Stefan van Raay

Over het museum
Het Cobra Museum voor Moderne Kunst stelt de kunst en het gedachtegoed van de Cobra-beweging centraal. Cobra behoort tot de canon van de kunstgeschiedenis, maar de ‘geest’ van Cobra is nog springlevend. Het belang van een alternatieve cultuur, gebaseerd op internationale solidariteit en creativiteit, is in onze huidige wereld belangrijker dan ooit. Het Cobra Museum verbindt de collectie en de geschiedenis van Cobra dan ook actief aan hedendaagse kunstenaars, moderne kunststromingen en de actualiteit.

Dankwoord
Wij danken voorzitter Robert Littman en conservator Magda Carranza de Akle van de Vergel Foundation voor hun onmisbare steun in dit project.

Te zien en te doen
Naast deze prachtige collectie kunnen bezoekers ook genieten van het programma van tentoonstellingen op de begane grond en de (gezins)activteiten.

Agenda tentoonstellingen:

Frida Kahlo & Diego Rivera: A Love Revolution
tot en met 3 oktober 2021

Cobra en Politiek
tot en met 24 november 2021

Karel Appel 100
tot en met 24 oktober 2021

Ben Cobra
tot en met 24 oktober 2021

Agenda activiteiten:

Familieworkshop My Deer Self & Framing Frida
(vanaf 6 jaar)