Veelgestelde vragen – Cobra Museum voor Moderne Kunst

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over het bestellen van een online ticket, wilt u meer weten over toegang met Museumkaart of kortingspas? Lees de antwoorden hieronder.

Algemeen

Het Cobra Museum is open. Hieronder vindt u meer informatie over alle vragen rondom uw bezoek. Wij wensen u een aangenaam bezoek.


Tickets kopen en wijzigen

Moet ik een online ticket reserveren?
Wij adviseren u om voorafgaand aan uw bezoek een online ticket aan te schaffen en een timeslot te reserveren. Het is mogelijk om aan de kassa een ticket te kopen, maar zonder gereserveerd time-slot heeft u geen garantie dat u het museum kunt bezoeken.

Ook houders van onder andere de Museumkaart, ICOM, Stadspas en Vriendenpas dienen online een time-slot te reserveren. Zonder reservering krijgt u geen toegang.

Moet ik met een Museumkaart online reserveren?
Ja, ook met Museumkaart moet u een ticket met starttijd reserveren, zo bent u verzekerd van toegang tot het museum. U dient de Museumkaart ook te tonen in het museum.

Moet ik met een VriendenLoterij VIP-KAART online reserveren?
Ja, ook met een VriendenLoterij VIP-KAART moet u een gratis ticket met starttijd reserveren, zo bent u verzekerd van toegang tot het museum.

Ik wil een ticket kopen voor de tentoonstelling, maar ik kan deze optie niet vinden. Waarom kan ik niet een apart ticket voor de tentoonstelling kopen?
Met een geldig entreebewijs kunt u het hele museum bezoeken, omdat we alle bezoekers de gelegenheid willen geven om ook de andere tentoonstellingen en collectiepresentaties te bekijken.

Waarom raden jullie aan om online tickets boeken?
Zonder online reservering kunnen we geen toegang garanderen. Om zoveel mogelijk mensen op een aangename manier van de kunst te laten genieten, is het van belang dat bezoekers zich over de gehele dag verspreiden. Dit bereiken we door gebruik te maken van entreetickets met starttijd. Het voordeel daarvan is dat er weinig tot geen wachttijd is bij de entree en dat er voor iedereen genoeg ruimte is om rustig van de kunst te genieten.

Ik heb een ticket met begintijd maar kom eerder/later, kan dat?
Het is niet mogelijk om eerder of later dan de gereserveerde starttijd het museum te betreden. Wel is het mogelijk de starttijd te wijzigen.

Kan ik mijn online ticket(s) wijzigen?
Tot 48 uur voor de gereserveerde bezoekdag en begintijd, helpen wij graag om een nieuwe bezoektijd te vinden. Het omboeken van tickets is alleen mogelijk mits er een nieuwe datum en tijd beschikbaar zijn. Let op: bestel niet zelf voor een andere datum, hierdoor kunnen andere mensen niet naar het museum komen. Neem contact met ons op, zie onderaan deze pagina.

Ik wil mijn ticket annuleren, wat moet ik doen?
Online aangekochte tickets worden niet gerestitueerd. Tot 48 uur voorafgaand aan uw bezoek is het mogelijk om tickets om te boeken naar een andere datum en tijd, mits beschikbaar. Neem contact met ons op, zie onderaan deze pagina.

Ik heb een online ticket en kom met een extra persoon, kan hij/zij/hen op dezelfde tijd naar binnen?
Alleen met een geldig ticket heeft u toegang tot het museum, dat geldt ook voor een extra persoon. Kijk online of er nog tickets beschikbaar zijn op het moment van keuze.

Kan ik telefonisch reserveren?
Helaas is het niet mogelijk om tickets telefonisch te reserveren. Bestel de tickets makkelijk en snel op onze website.

Op elk ticket staat dezelfde naam. Is dat een probleem?
Nee, dat is geen probleem. Op het ticket staat de naam van degene die de order heeft geplaatst en betaald. Op elk afzonderlijk ticket staat een unieke barcode en QR code, die bij de ingang wordt gescand.

Moet ik het ticket printen?
U mag een online ticket printen, maar dat hoeft niet. U kunt het ticket ook bij de toegangscontrole op een mobiel apparaat tonen. Als u in bezit bent van een kortingspas, zoals een Museumkaart, dient u deze ook te kunnen tonen.


Problemen met bestellen online tickets

Ik heb mijn ticket niet ontvangen, maar het geld is van mijn rekening afgeschreven.
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn:

  • De e-mail met tickets kan zich in de spambox of map met ongewenste e-mail bevinden. Bij Gmail zit de e-mail vaak in de speciale map met spam of reclame.
  • Er kan een typefout in bijvoorbeeld het e-mailadres zitten. Als u contact met ons opneemt via het formulier onderaan deze pagina, zullen we het corrigeren en de tickets opnieuw verzenden.
  • Door serverproblemen kan er vertraging ontstaan. Controleer uw e-mail na een poosje.

Het lukt me niet online een ticket te reserveren.
Als het bestellen van een ticket niet lukt kan dat meerdere oorzaken hebben. Controleer uw internetverbinding en vernieuw de webpagina. U kunt het ook nogmaals proberen in een andere browser. Soms kan het helpen om de computer opnieuw op te starten.

Ik kom niet verder door de betaalpagina, omdat ik steeds weer op dezelfde pagina beland.
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn:

  • U kunt alleen naar de volgende pagina in de bestelprocedure als alle gegevens correct zijn ingevuld. Controleer bij betaling met een creditcard of er geen spelfouten zitten in de gegevens van de kaarthouder. Vergeet niet uw CVC-code in te vullen, als u met een creditcard betaalt. Bij betaling via de bank moeten de bankgegevens kloppen.
  • Let op: voorkom dubbele betalingen! Controleer eerst of de betaling gelukt is voordat u een nieuwe poging doet.
  • Soms helpt het om gebruik te maken van een andere browser.
  • Heeft u niet genoeg saldo of wordt de betaling geweigerd door de creditkaartmaatschappij? Probeer het opnieuw, eventueel met een andere kaart.

Ik heb problemen met het downloaden van mijn ticket(s) op de bestelpagina.
Na betaling ontvangt u een e-mail met de tickets als PDF-bestanden in de bijlage.


Kortingskaarten

Kan ik met mijn Stadspas een online ticket met korting reserveren?
Jazeker. We raden aan om ook met een Stadspas een online ticket en tijdslot te reserveren.

Ik ben mijn kortingspas vergeten. Kunnen jullie bij de toegang controleren of ik pashouder ben?
Als u een ticket met korting hebt gekocht en u kunt bij de toegangscontrole de kortingspas niet laten zien, dan kunnen wij u helaas geen toegang verlenen. Het Cobra Museum beschikt niet over databases van organisaties die kortingspassen verstrekken, dus we kunnen niet controleren of iemand pashouder is.

Is het mogelijk om studentenkorting te krijgen?
Ja, het museum hanteert een speciaal tarief voor studenten. Reserveer online een ticket. Neem studentpas of CJP-pas mee naar het museum, deze wordt gecontroleerd bij de entree.

Is er korting mogelijk voor senioren, groepen of leraren?
Er is geen korting voor senioren of groepen. Wel zijn er speciale tarieven voor schoolgroepen.

Het museum hanteert een speciaal tarief voor leraren met een CJP docentenpas. Begeleiders/docenten van schoolgroepen krijgen gratis toegang.

Kan ik online reserveren met een ICOM-kaart of Rembrandtkaart?
We raden aan om met een ICOM-kaart of Rembrandtkaart een gratis online ticket te reserveren.


Faciliteiten

Kan ik mijn bagage bij jullie stallen?
In het museum is een garderobe aanwezig waar u zelf jas en paraplu kunt achterlaten. Tassen en kleine rugzakken (tot 45×25×25 cm) kunnen in een kluisje.

Kinderwagens en buggies zijn toegestaan in het museum, evenals rollators, rolstoelen en andere hulpmiddelen voor mindervaliden. Bij de kassa kunt u gratis een rolstoel lenen. Wilt u voorafgaand aan het bezoek een hulpmiddel reserveren? Dat kan via kassa@cobra-museum.nl of 020 547 50 50.

Zie ook informatie over toegankelijkheid.

In welke taal is de audiotour verkrijgbaar en wat is de prijs?
Er is op dit moment geen audiotour.

Wat zijn de openingstijden van het museum?
Het Cobra Museum is open van dinsdag tot en met zondag van 10 tot 17 uur.

Bekijk de actuele openingstijden.

Ik ben mindervalide. Kan ik online een ticket kopen? Heeft mijn begeleider ook een ticket nodig?
Mindervalide bezoekers dienen online een kaartje te kopen. Bezoekers die zich niet zelfstandig door het museum kunnen bewegen, mogen gratis een begeleider meenemen. U dient een gratis ticket te reserveren voor de begeleider.

Zie ook informatie over toegankelijkheid.


Pers en Contact

Ik ben van de pers, kan ik op vertoon van mijn perskaart naar binnen?
Gratis toegang voor pers is alleen mogelijk na aanmelding bij pers@cobra-museum.nl
Graag in de mail vermelden voor welk medium u schrijft of draait en wat de beoogde publicatie is.

Is uw vraag niet beantwoord, of heeft u een andere opmerking? Stuur een mail aan info@cobra-museum.nl. We zijn dagelijks in de gelegenheid om uw bericht te beantwoorden. We zijn ook telefonisch bereikbaar, dagelijks tussen 11 en 17 uur, via 020 547 50 50.