Gratis naar het Cobra Museum voor Amstelveners - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Gratis naar het Cobra Museum voor Amstelveners

gratis woensdag voor Amstelveners

Op woensdagen krijgen alle Amstelveners gratis toegang tot het museum. In samenwerking met gemeente Amstelveen presenteert het Cobra Museum: de Cobra Pas Amstelveen. Met deze pas heb je als Amstelvener op woensdag gratis toegang tot het museum.

V.l.n.r.: Rosalie Bouwman (raadslid PvdA), Femke Lagerveld (raadslid VVD), Jet SMit (raadslid VVD), Stefan van Raay (directeur Cobra Museum), Herbert Raat (wethouder Kunst en Cultuur), Pieter E. Monkelbaan (raadslid BBA), Michel Becker (fractievoorzitter AvA), foto Matthijs Immink

Lees hier hoe u in bezit komt van deze pas.

Op woensdag 25 januari was de lancering van de Cobra Pas Amstelveen. Directeur Stefan van Raay van het Cobra Museum en wethouder Herbert Raat (kunst en cultuur) hebben een toespraak gehouden om alle Amstelveners van harte uit te nodigen om een kijkje te komen nemen in het museum.

“Het is altijd een wens van mij geweest om in navolging van landen als bijvoorbeeld Frankrijk, Spanje, Mexico inwoners, die uiteindelijk door belastingheffing musea ondersteunen, een moment van vrije toegang te kunnen bieden”, zegt directeur van Raay. “Aangezien wij door de gemeente en dus door de inwoners van Amstelveen worden gesubsidieerd, kunnen vanaf 27 januari met de Cobra Museum Amstelveen Pas alle inwoners op elke woensdag vrij het museum bezoeken. Voor zover ik weet, is dat echt een primeur voor Nederland.”

Te zien en te doen
Ontdek op de museumwebsite het inspirerende programma van activiteiten en tentoonstellingen. Elke woensdagmiddag is Atelier CoBrA open om creatief aan de slag te gaan met het hele gezin.