Moet ik een online ticket reserveren?
Wij adviseren u om voorafgaand aan uw bezoek een online ticket aan te schaffen en een timeslot te reserveren. Het is mogelijk om aan de kassa een ticket te kopen, maar zonder gereserveerd time-slot heeft u geen garantie dat u het museum kunt bezoeken.
Ook houders van onder andere de Museumkaart, ICOM, Stadspas en Vriendenpas dienen online een time-slot te reserveren. Zonder reservering krijgt u geen toegang.
Moet ik met een Museumkaart online reserveren?
Ja, ook met Museumkaart moet u een ticket met starttijd reserveren, zo bent u verzekerd van toegang tot het museum. U dient de Museumkaart ook te tonen in het museum.
Moet ik met een VriendenLoterij VIP-KAART online reserveren?
Ja, ook met een VriendenLoterij VIP-KAART moet u een gratis ticket met starttijd reserveren, zo bent u verzekerd van toegang tot het museum.
Ik wil een ticket kopen voor de tentoonstelling, maar ik kan deze optie niet vinden. Waarom kan ik niet een apart ticket voor de tentoonstelling kopen?
Met een geldig entreebewijs kunt u het hele museum bezoeken, omdat we alle bezoekers de gelegenheid willen geven om ook de andere tentoonstellingen en collectiepresentaties te bekijken.
Waarom raden jullie aan om online tickets boeken?
Zonder online reservering kunnen we geen toegang garanderen. Om zoveel mogelijk mensen op een aangename manier van de kunst te laten genieten, is het van belang dat bezoekers zich over de gehele dag verspreiden. Dit bereiken we door gebruik te maken van entreetickets met starttijd. Het voordeel daarvan is dat er weinig tot geen wachttijd is bij de entree en dat er voor iedereen genoeg ruimte is om rustig van de kunst te genieten.
Kan ik mijn online ticket(s) wijzigen?
Tot 48 uur voor de gereserveerde bezoekdag en begintijd, helpen wij graag om een nieuwe bezoektijd te vinden. Het omboeken van tickets is alleen mogelijk mits er een nieuwe datum en tijd beschikbaar zijn. Let op: bestel niet zelf voor een andere datum, hierdoor kunnen andere mensen niet naar het museum komen. Neem contact met ons op, zie onderaan deze pagina.
Ik wil mijn ticket annuleren, wat moet ik doen?
Online aangekochte tickets worden niet gerestitueerd. Tot 48 uur voorafgaand aan uw bezoek is het mogelijk om tickets om te boeken naar een andere datum en tijd, mits beschikbaar. Neem contact met ons op, zie onderaan deze pagina.
Ik heb een online ticket en kom met een extra persoon, kan hij/zij/hen op dezelfde tijd naar binnen?
Alleen met een geldig ticket heeft u toegang tot het museum, dat geldt ook voor een extra persoon. Kijk online of er nog tickets beschikbaar zijn op het moment van keuze.
Kan ik telefonisch reserveren?
Helaas is het niet mogelijk om tickets telefonisch te reserveren. Bestel de tickets makkelijk en snel op onze website.
Op elk ticket staat dezelfde naam. Is dat een probleem?
Nee, dat is geen probleem. Op het ticket staat de naam van degene die de order heeft geplaatst en betaald. Op elk afzonderlijk ticket staat een unieke barcode en QR code, die bij de ingang wordt gescand.
Moet ik het ticket printen?
U mag een online ticket printen, maar dat hoeft niet. U kunt het ticket ook bij de toegangscontrole op een mobiel apparaat tonen. Als u in bezit bent van een kortingspas, zoals een Museumkaart, dient u deze ook te kunnen tonen.