Maakplaats on Tour: workshop (10-12 jaar) - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Maakplaats on Tour: workshop (10-12 jaar)

Woensdag 14 juli

Maakplaats on Tour

in Atelier CoBrA
Kunst & techniekworkshop
Kinderen van 10-12 jaar

In samenwerking met Bibliotheek Amstelland organiseert het museum op 14 juli de Makey-Makey workshop: maak je eigen muziekinstrument. Dit is een uitdagende rondleiding en workshop voor kinderen van 10-12 jaar in het Cobra Museum voor Moderne Kunst in samenwerking met de Bibliotheek Amstelland. Geïnspireerd op het fruitkunstwerk van Frida Kahlo ga je een fruitinstrument maken met karton én een Makey-Makey kit. Koop hier je ticket via de bibliotheek.

Wat gaan we doen?

De Maakplaats gaat on tour naar het Cobra Museum voor Moderne Kunst. Deelnemers laten zich eerst inspireren door de fruitstukken van Frida Kahlo en maken dan zelf muziek met een Makey-Makey.
Zij bedenken een fruitstuk met potlood en papier en brengen het tot leven door verbindingen te leggen met Makey Makey.

Makey Makey geeft deelnemers zelf de mogelijkheid om de knoppen van hun instrument op het papier te plaatsen. Door verbindingen te leggen kun je deze knoppen daadwerkelijk bespelen kun je met jouw muziek de mede deelnemers verrassen. Een creatieve en leerzame techniek workshop op het snijvlak met kunstonderwijs.