Documentaire: The Mystery of Picasso i.s.m. Cinema Amstelveen - Museum Cobra

Documentaire: The Mystery of Picasso i.s.m. Cinema Amstelveen

Dinsdag 26 en zaterdag 30 september

The Mystery of Pablo Picasso
Korting op documentaire + tentoonstelling met combiticket

Dinsdag 26 september om 19.30 uur (incl. inleiding door Stefan van Raay, directeur Cobra Museum).Zaterdag 30 september om 19.00 uur

Film + Tentoonstelling combiticket*

In het kader van de tentoonstelling De Andere Picasso. Terug naar de Bron (t/m 8 oktober te zien in het Cobra Museum) vertoont Cinema Amstelveen tweemaal de documentaire The Mystery of Pablo Picasso (1956).

Op dinsdagavond 26 september zal Stefan van Raay, directeur Cobra Museum, voorafgaand aan de film een inleiding over Picasso verzorgen.

The Mystery of Pablo Picasso is een Franse documentaire uit 1956 over de Spaanse schilder Pablo Picasso, geregisseerd door Henri-Georges Clouzot. De 80 minuten durende film toont hoe Picasso schildert voor de cameralens.

Picasso praat over zijn werk, spijt, mislukkingen en succes. De film is ook een overdenking over de kunst in relatie tot de film, heeft een grote dramatische intensiteit en luidde het einde in van de traditionele documentaire. Clouzot gebruikt een nieuwe benadering en hoedt zich voor beschrijvingen of interpretaties. Voorbeeldige montage van Henri Colpi. Camerawerk van J. Ripouroux.

*Combiticket met 50 % korting op de entreeprijs Cobra Museum
Boek gelijk je filmticket in combinatie met tentoonstellingsbezoek aan het Cobra Museum en ontvang 50 % korting op de entreeprijs. Je entreebewijs voor de film is ook je entreebewijs voor de tentoonstelling De Andere Picasso. Bewaar ‘m dus goed! Eventuele kortingskaarten dienen in het museum getoond te worden. Je ontvangt geen aanvullende kortingsvoucher.

Meer informatie en tickets