Cobra Pakt Uit! | Drawing Memories by Goro Shimano - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Cobra Pakt Uit! | Drawing Memories by Goro Shimano

Zondag 26 november

UITVERKOCHT

Tekenen op glas door Goro Shimano – workshop voor volwassenen

Datum: Zondag 26 november
Tijd: 13.00 – 14.30 uur
Voertaal: Engels
Kosten: € 7,50 per deelnemer, inclusief materiaal, koffie & thee (exclusief museumentree).
Reserveringsinstructies

• Klik op deze link
  • Selecteer uw museumentree ticket
  • Klik op ‘Volgende’ en selecteer het Workshop Drawing Memories om 13.00 uur en het aantal kaarten
  • Klik op ‘Volgende’ en volg de vervolgstappen

Tijdens deze workshop onder begeleiding van kunstenaar Goro Shimano ga je met watervaste markers portretten tekenen op glas. We starten met een korte kennismaking en introductie waarna je in tweetallen aan de slag gaat. Na een eerste oefenrondje teken je mee aan het grote groeikunstwerk en wordt jouw portret onderdeel van Drawing Memories op de gevel van het museum café.

Tijdens deze workshop leer je hoe je met enkele simpele technieken een treffend portret kunt tekenen. Door goed te kijken en je te richten op enkele aansprekende gezichtskenmerken weet jij iemands persoon al tekenend vast te leggen. Na afloop van de workshop mag je de marker mee naar huis nemen, zodat je ook thuis je eigen raamtekening kunt maken.

Over Drawing Memories
In de maand november ontstaat op de gevel van het Cobra Museum een levensgroot groeikunstwerk. Drawing Memories is een participatieproject van de in Amstelveen woonachtige kunstenaar Goro Shimano (1974). Met hulp van museumbezoekers, vrijwilligers en medewerkers van het museum als model zal hij op de gevel van het museumcafé een levensgroot kunstwerk laten ontstaan. Het resultaat is een gigantisch groepsportret van verschillende mensen, vaak onbekenden van elkaar, die door één ding met elkaar zijn verbonden; namelijk het Cobra Museum.

Goed om te weten
De workshop wordt in het Engels gegeven en is geschikt voor volwassenen. Tekenervaring is niet nodig.

Je werkt deels buiten dus draag een extra laagje kleding. Je staat droog onder de luifel. Alleen bij heel harde wind kan de workshop niet doorgaan en zal deze worden verplaatst.