MOØDe trekt in één week 4.000 bezoekers - Museum Cobra

MOØDe trekt in één week 4.000 bezoekers

20 nieuwe werken toegevoegd

De zalen zijn goed gevuld in het Cobra Museum vanaf de opening van de tentoonstelling MOØDe van Anton Corbijn. Meer dan 7.500 bezoekers bezochten het museum al in de eerste weken na de opening, namen deel aan de workshop, speciale rondleidingen en de unieke signeersessie door Anton Corbijn. Het museum heeft 2023 afgesloten met bijna 70.000 bezoekers.

Ruim 200 foto’s van de toonaangevende fotograaf Anton Corbijn zijn sinds de eerste dag van de kerstvakantie te zien in het Cobra Museum voor Moderne Kunst. In de tentoonstelling MOØDe zijn portretten te zien die Corbijn maakte van o.a. Kate Moss, Alexander McQueen en Naomi Campbell.

Aan de tentoonstelling in Amstelveen zijn ruim 20 nieuwe werken van Corbijn toegevoegd, waaronder een portret van de wereldberoemde DJ Martin Garrix en één van de recente staatsieportretten van koning Willem-Alexander en koningin Máxima. Het portret van de uit Amstelveen afkomstige Martin Garrix werd onlangs speciaal voor de tentoonstelling gemaakt om de link met de stad te benadrukken.

v.l.n.r. Martin Garrix, Stefan van Raay, Anton Corbijn