Het Dak Eraf door Cobra Academy was een succes! - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Het Dak Eraf door Cobra Academy was een succes!

Op 22 oktober organiseerde de jongeren club Cobra Academy ‘Het Dak Eraf’. Een dag vol activiteiten op de bovenste verdieping van het Cobra Museum die door verbouwingen aan het dak tijdelijk leeg staat. Een uitgelezen kans om iets gaafs te organiseren en met succes.

Het evenement trok meer dan 300 bezoekers aan. Jong en oud waagden een rondje op de indoor rollerskatebaan. Nieuwe outfits werden uitgewisseld op de kledingruilmarkt, terwijl om de hoek de heupen werden losgeschud tijdens de salsa workshops van Swing Latino. Ook was er een photobooth waar vele mensen een herinnering aan het evenement lieten uitprinten. De hele dag door werden er lekkere Indiase hapjes verzorgd door Prerna’s Good Food.
Foto: Evgeny Astapov

Cobra Academy Achter “Het Dak Eraf!” staat de Cobra Academy, bestaande uit jongvolwassen adviseurs die hun eigen doelgroep vertegenwoordigen. Ze fungeren als mede-programmamakers, denktank en peer-educators van het Cobra Museum. Hun doel is om het museum aantrekkelijker en toegankelijker te maken voor jongvolwassenen en hen kennis te laten maken met het Cobra Museum.

Foto: Evgeny Astapov

Aanmelden Cobra Academy 2024
Het museum biedt in 2024 vijf jonge mensen tussen 17 en 25 jaar uit Amstelveen de kans om van het museum hún plek te maken. Altijd al een kijkje achter de schermen van een museum willen nemen? Zin om zelf je handen uit de mouwen te steken en een event te organiseren waar jij en je vrienden enthousiast van worden? Meld je dan aan voor de Cobra Academy.