Het Cobra Museum viert zijn verjaardag online! - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Het Cobra Museum viert zijn verjaardag online!

8 november 2020

Op 8 november 1995 opende het museum zijn deuren, als verwijzing naar de oprichtingsdatum van de Cobra-beweging op 8 november 1948. Het museum bestaat nu 25 jaar en dat willen we natuurlijk vieren met onze bezoekers! Volg vanuit je huiskamer een videorondleiding door de tentoonstelling Ben Cobra met hoofdconservator Hilde de Bruijn of bekijk de rondleiding van conservator Julia Steenhuisen door Claude Cahun: Onder de huid.

Voor diegenen die zelf creatief aan de slag willen is er een doe-het-zelf-thuis workshop beschikbaar en leer je hoe je een eigen houten sculptuur kan maken, á la het Spijkermannetje van Karel Appel.

Ook delen we twee tekenopdrachten die je thuis kunt doen. Als kers op de taart maken we via Facebook op 8 november ook de winnaar bekend van de videowedstrijd voor het voortgezet- en beroepsonderwijs: ‘Het Museum van de Toekomst’. Vier samen met ons virtueel de verjaardag van het museum!