Feestelijk welkom voor 50.000ste bezoeker - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Feestelijk welkom voor 50.000ste bezoeker

Dinsdag 31 augustus 2021

Binnen krap drie maanden bezochten maar liefst 50.000 bezoekers de tentoonstelling Frida Kahlo & Diego Rivera: A Love Revolution. Vandaag, dinsdag 31 augustus, kregen Mamtaz en Khadija een warm onthaal van gastconservator en waarnemend directeur Stefan van Raay als 50.000ste bezoekers van deze tentoonstelling.

Dagelijks ontvangt het museum honderden liefhebbers en de verruimde openingstijden bieden volop gelegenheid voor fans om de prachtige werken van Kahlo, Rivera en tijdgenoten te bewonderen. De unieke Gelman Collection of Mexican Modern Art is voor het eerst in Nederland te zien en bevat maar liefst 23 werken van de hand van Frida Kahlo, waaronder enkele van haar beroemde zelfportretten.

Dit succes is aanleiding om de tentoonstelling tot en met zondag 3 oktober 2021 te verlengen. De bijzondere Gelman Collectie is een week langer te bewonderen in Amstelveen. Het Cobra Museum is dagelijks geopend van 10.00 uur tot 22.00 uur.

De 50.000ste bezoeker ontvingen uit handen van Stefan van Raay een bos bloemen en een goodiebag met de populaire tentoonstellingscatalogus. Mamtaz en Khadija hebben genoten van de topstukken van Frida Kahlo en haar tijdgenoten in het Cobra Museum in Amstelveen, foto: Cobra Museum voor Moderne Kunst.