Claude Cahun - nu te zien in Kunstmuseum Brandts - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Claude Cahun – nu te zien in Kunstmuseum Brandts

Cahun in Denemarken

Groot geveldoek op Franse ambassade in Odense ter promotie van de tentoonstelling.

De tentoonstelling Claude Cahun. Under the Skin is in 2020 samengesteld door Julia Steenhuisen en opende in oktober 2020 in het Cobra Museum, waar het slechts twee weken te zien is geweest. Daarna gingen de deuren voor lange tijd dicht vanwege corona-maatregelen.

De tentoonstelling is vorig jaar naar de Kunsthal in Rotterdam gereisd, waar meer dan 42.000 bezoekers hebben genoten van het werk van Claude Cahun.

Op 9 februari heeft Marieke van Zuilichem namens het Cobra Museum de tentoonstelling officieel geopend in het Kunstmuseum Brandts in Odense, Denemarken. De opkomst was groot, met meer dan 200 vrienden van het museum en pers. De eerste indrukken waren zeer positief.  De tentoonstelling is tot 23 juli te zien.

Naast deze tentoonstelling, reist ook de tentoonstelling Cobra: een meerkoppige slang rond. Al eerder te zien in Mexico en deze tentoonstelling zal in 2024 te zien zijn in Museum Mohammed VI for modern and contemporary art  (MMVI) in Rabat, Marokko.

Poster in Odense
Collega Marieke van Zuilichem opende de tentoonstelling in Kunstmuseum Brandts in Odense, Denemarken