Beleef 'Het andere verhaal' en registreer voor de livestream - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Beleef ‘Het andere verhaal’ en registreer voor de livestream

14 april 2022 19:30

Vanaf 15 april tot en met 18 september 2022 is de tentoonstelling
Het andere verhaal – Kunst uit het Marokkaanse modernisme
te bezichtigen in het Cobra Museum voor Moderne Kunst in Amstelveen.

Vanwege de Ramadan opent de tentoonstelling op 14 april van 19:30 tot 20:30 met een inspirerende online talkshow.
In een tafelgesprek gaan presentator Myriam Sahraoui van DutchCulture, schrijver en gastconservator Abdelkader Benali en Stefan van Raay, directeur van het Cobra Museum, in op het ontstaan van de moderne en hedendaagse Marokkaanse kunst.

Wij zijn trots dat onder andere ambassadeur voor Internationale Culturele Samenwerking Dewi van de Weerd, schrijver Khalid Mourigh, Mehdi Qotbi directeur van de Fondation Nationale des Musées du Maroc, tevens kunstenaar, en museumdirecteur Abdelaziz El Idrissi van het Museum Mohammed VI of modern and contemporary art in Rabat aan de tafel aanschuiven.

Tijdens het gesprek wordt een aantal van de thema’s in de tentoonstelling besproken, zoals: ‘Jaren van lood’, Van wie is het lichaam, Grensgangers en Nieuwe verhalen, Oude tekens.

MELD JE HIER AAN VOOR DE ONLINE TALKSHOW

Duur: 60 minuten
Taal: Nederlands

Meld je nu aan voor de online livestream Het Andere Verhaal: Kunst uit het Marokkaanse modernisme, te zien in het Cobra Museum voor moderne kunst in Amstelveen.