Workshop Marokkaans koken met Saïda en Abdelkader Benali - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Workshop Marokkaans koken met Saïda en Abdelkader Benali

Vrijdag 24 juni, 17.00-20.30 uur

Vrijdag 24 juni
17.00-20.30 uur, inloop vanaf 16.45 uur

Prijs: € 59,95 (maaltijd en drankjes bij het eten zijn inbegrepen).
Hiernaast is het mogelijk om voorafgaand aan de workshop op eigen gelegenheid de tentoonstelling Het Andere Verhaal te bezoeken. Hiervoor is de reguliere museumtoegang van toepassing.

N.B. Mocht u vegetariër zijn, een allergie hebben etc., zou u dit dan door willen geven via activiteiten@cobra-museum.nlDan houden wij hier rekening mee.

TICKETS – let op: instructies voor kaartverkoop vind je onderaan deze pagina.
Deze workshop is in het Nederlands, maximum aantal deelnemers: 20

Abdelkader Benali en zijn vrouw Saïda laten je in deze workshop kennis maken met de Marokkaanse keuken. Samen met de andere deelnemers maak je onder leiding van Saïda een Marokkaanse maaltijd klaar in de keuken en het café van het Cobra Museum. Abdelkader deelt verhalen over het gerecht en de rijke culinaire traditie van Marokko. De workshop eindigt uiteraard met het gezamenlijk eten van het lekkers dat klaargemaakt is.

Koken neemt bij Saïda en Abdelkader Benali thuis een belangrijke plek in. Samen brachten zij al het kook- en verhalenboek Casa Benali uit, vol Marokkaanse gerechten die je het water in de mond doen lopen; van zoete dorade met zeevruchten tot couscous met zeven groenten. Ook maakten zij samen bij de KRO-NCRV de televisieserie Chez Benali, waarin ze samen langs de geuren, geheimen en verhalen van Marokko en zijn keuken reisden.

In de kookworkshop maak je samen met de andere deelnemers een uitgebreide couscous klaar, naar keuze met kip of vegetarisch. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, wordt de couscous in de Marokkaanse keuken niet gekookt, maar zorgvuldig gestoomd. Met aanwijzingen van Saida leer je meer over dit proces en bereid je gezamenlijk de bijbehorende groenten, kip en compote. Na het koken wordt er samen gegeten in het café, waarbij Abdelkader verhalen deelt over de kleurrijke geschiedenis van de Marokkaanse keuken. We sluiten we af met koffie of thee met een Marokkaanse zoete lekkernij.

KOOP TICKET

Instructie voor kaartverkoop:

• Selecteer in de kaartverkoopkalender op 24 juni ‘Workshop Koken met Benali’ om 17.00 uur. Kies het aantal gewenste tickets.
  • Volg de vervolgstappen.
  • Mocht u voorafgaand aan de workshop de tentoonstelling nog willen bezoeken, dan kunt u dit bezoek apart boeken via deze link.

Vragen over de kaartverkoop? Van maandag t/m vrijdag kunt u tussen 9.00 en 17.00 uur bellen met 020 547 50 37.