Workshop Corneille kerstballen maken in het Cobra Museum

Workshop Corneille kerstballen maken

Zaterdag 17 december

Tijd: 14:00 – 16:00 uur (doorlopend, vrije inloop)
Toegang: gratis op vertoon van geldig entreebewijs
Iedereen, jong en oud, is welkom om deel te nemen

Wat hang jij in de boom deze kerst? Zelfgemaakte Corneille kerstballen!

Geïnspireerd door de creativiteit van Corneille en aansluitend bij onze tentoonstelling Corneille 100 organiseert het Cobra Museum een workshop kerstballen maken. Met allerhande kleurrijke materialen nodigen we je uit om je eigen creativiteit te laten zien.

In de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw werd Corneille bij een groot publiek bekend met zijn bekers, pennen, stropdassen en andere dagelijkse objecten. Op zijn kleurrijke typische Corneille-manier beschilderde hij veel voorwerpen, maar ook een Amsterdamse tram of een printer die nu in het Cobra Museum te zien is. Niet iedereen in de kunstwereld was even enthousiast over deze alledaagse en commerciëlere benadering, maar Corneille zei hier zelf over: “Ik wil een stempel drukken op alles. Creativiteit is het belangrijkst, niet de commercie.”

Corneille, Fete Nocturne, 1950, langdurige bruikleen particuliere collectie, c/o Pictoright 2022