Weduwen een nooit vertelde geschiedenis | Mineke Schippers

Toegang:
Opgeven:
D.mijksenaar@planet.nl

Cobra Museum Amstelveen in samenwerking met Boekhandel Libris Venstra.

Op Internationale Vrouwendag dit keer aandacht voor vrouwen die altijd vergeten zijn door de vrouwenbeweging. Daarover spreekt Mineke Schipper op 8 maart in het Cobra museum in Amstelveen n.a.v. haar onlangs verschenen boek, Weduwen. Een nooit vertelde geschiedenis (Prometheus), met bijzondere beelden van weduwen wereldwijd. Mineke Schipper is Amstelveense en em. hoogleraar interculturele literatuurwetenschap Universiteit Leiden. Haar werk wordt in tal van talen en verschillende werelddelen uitgegeven. Voor haar wereldwijd vertaalde Trouw nooit een vrouw met grote voeten kreeg zij de Eurekaprijs. Haar meest recente boek is Heuvel van het paradijs. Een geschiedenis van macht en onmacht (2018). Zij zal worden geïnterviewd door Monica Penders (Amstelveense), schrijfster en journalist, met een rijk verleden in de radio- en televisiewereld.