Presentatie Summer School class of '22 | Cobra Museum

Presentatie Summer School class of ’22

Van 22 juli t/m 31 augustus 2022

The REMIX of logic and intuition, the hearts and the minds – 18.07.22 – 22.07.22

Cobra Summer School - Evgeny Astapov photography - evgenyastapov.com-023

“Niet alleen kunstenaars hebben fantasie en verbeeldingskracht. Dat hebben we allemaal. Fantasie is als een spier die je kunt trainen. Als je die spier niet traint, wordt hij slap en nutteloos. Tijdens de Summer School werken we 5 dagen lang aan onze verbeeldingsspier, zodat we allemaal als de Arnold Schwarzeneggers van de fantasie worden.”

Jonas Ohlsson

Tijdens de Summer School hebben de deelnemers een reis gemaakt door hun eigen creativiteit, onder begeleiding van docent en kunstenaar Jonas Ohlsson en gastdocent Wafae Ahalouch. Er is gediscussieerd en gedanst, muziek gemaakt, maar vooral heel veel getekend, aangevuld met inhoudelijke colleges kunst en filosofie. In deze editie lag de focus naast spelen, intuïtie en flow ook op de rol van de logica: goede kunst heeft behalve intuïtie ook de logica nodig, hoe gaan deze samen?

Kunstenaar Wafae Ahalouch liet haar manier van werken zien: hoe vertel je een verhaal in een beeldend werk en breng je inspiratie, denken en doen samen in een collage? De deelnemers gingen aan de slag met het remixen van hun eigen tekeningen. Knippen en plakken is een natuurlijk proces waarin je je werk remixt en zo tot nieuwe inzichten komt. Extra spannend om dat met je eigen tekeningen te doen. Deze expositie is het resultaat van de Summer School Class of ’22. De werken zijn nog te zien tot en met 31 augustus.

Cobra Summer School - Evgeny Astapov photography - evgenyastapov.com-123