Voorlezen Duizend-en-één paarse djellaba’s - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Voorlezen Duizend-en-één paarse djellaba’s

Zaterdag 25 juni, 12.15-15.00 uur

Zaterdag 25 juni – 12.15-15.00 uur (verschillende keren per uur)
Voor kinderen van 3-7 jaar

Gratis toegang op vertoon van je museumkaartje van die dag. Reserveren voor het voorlezen is niet nodig.
Dit evenement is in het Nederlands

De voorleessessies uit Duizend-en-één paarse djellaba’s wordt georganiseerd in samenwerking met de Bibliotheek Amstelland. Hannah van Bibliotheek Amstelland leest voor uit het prachtige prentenboek van Lisa Boersen, Hasna Elbaamrani & Annelies Vandenbosch (illustraties).

Duizend-en-één paarse djellaba’s gaat over Esmaa. Zij gaat deze zomervakantie met haar ouders, broertjes en zusje op reis, naar familie die in Marokko woont. Na de reis gaan er allemaal prachtige spullen en lekkere kruiden weer mee terug. Die spullen halen ze op de markt. Maar het is zo druk op de markt! Esmaa raakt haar moeder kwijt tussen alle vrouwen met paarse djellaba’s. Ze ontmoet een waarzegster, een slangenbezweerder, acrobaten en een aapje. Die helpen Esmaa en haar moeder om elkaar weer te vinden.