Live at Cobra: Jasper Erkens - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Live at Cobra: Jasper Erkens

Vrijdag 30 juni vanaf 17.00

Live at Cobra: deze vrijdagavond optredens in het Cobra Museum

Deze week kun je vrijdag vanaf 17.00 uur genieten van een optreden in het Cobra Café. Geniet van prachtige kunstwerken en muziek in combinatie met een hapje of drankje in het Cobra Café.  Mis deze kans niet en kom langs voor een avond vol kunst en muziek!

Jasper Erkens

Deze week bij Live at Cobra: Jasper Erkens
Jasper Erkens bracht op 16-jarige leeftijd zijn eerste album uit dat meteen op nummer 1 in de Belgische iTunes-hitlijsten terechtkwam, kort daarna werd hij de jongste soloartiest ooit die op Rock Werchter optrad. Hij vond zijn vroege inspiratie bij Bowie, maar ook bij singer-songwriters zoals Nick Drake. Zijn enthousiasme en muzikale gretigheid resulteerden in een aantal zeer gewaardeerde support-optredens, waaronder een openingsslot voor Adele in Brussel. Backstage vertelde ze hem over de BRIT-school in Londen en adviseerde hem zijn geluk te beproeven, wat hij ook deed, als eerste buitenlandse student slaagde voor de audities, afscheid nam van België en vertrok op muzikale zoektocht. Vijf jaar bracht hij door in Londen, waarna Jasper Erkens naar Amsterdam verhuisde, in een andere creatieve hub terechtkwam en begon te schrijven, onder andere ook voor Nederlandse acts zoals Lucas Hamming en Indian Askin.