Kanker in beeld: Maand van de creatieve expressie – week 3 - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Kanker in beeld: Maand van de creatieve expressie – week 3

vrijdag 18 november 2022

Activiteiten vrijdag 18 november in het Cobra Museum in Amstelveen

Stichting Kanker in Beeld organiseert met haar initiatieven Zingen, Spelen (improvisatietheater), Beelden en Dansen in de maand november activiteiten door het hele land. In samenwerking met het Cobra Museum worden op de vrijdagen 4, 11, 18 en 25 november in het museum kosteloos diverse workshops en lezingen georganiseerd. Ook vinden er optredens van Zingen voor je Leven-koren plaats.

Bij een workshop krijgt u als deelnemer de kans om aan den lijve te ervaren wat creatieve expressie met u kan doen en wat dit voor uw welzijn kan betekenen. Heeft u belangstelling om mee te doen met een van deze activiteiten in het Cobra Museum, dan kunt u zich digitaal aanmelden. Voor alle activiteiten geldt dat er geen specifieke ervaring nodig is om deel te kunnen nemen.

10.30-12.00u – Workshop Dansen voor je Leven Workshop o.l.v. dans docent Lobke van der Sanden
Doelgroep: Mensen geconfronteerd met kanker
Aanmelden

Bij Dansen voor je Leven kunnen deelnemers ervaren wat het lichaam nog allemaal (wel) kan en daar kracht uit putten. De deelnemers gaan min of meer op ontdekkingsreis naar hoe eindeloos de mogelijkheden van het lichaam zijn, in welke fase van de ziekte of van het leven iemand ook zit. Het lichaam in beweging brengen en je laten meevoeren door de muziek werkt stimulerend, geeft kracht en brengt veel vertrouwen in het eigen lichaam. Dans is een prachtige kunstvorm en is letterlijk de taal van het lichaam, een taal die iedereen verstaat én beheerst. Er is geen danservaring nodig.

14.00-16.30u – Workshop Uitdrukken in beelden om woorden te vinden Werkwijzen ter begeleiding om existentiële levensvragen te verbeelden en te verwoorden
Workshop o.l.v. beeldend vakprofessionals Ellen Brouwer en Ali Plooijer
Doelgroep: professionals beeldend ook buiten netwerk Kanker in Beeld / professionals geïnteresseerd in beeldend werken voor met geconfronteerd met kanker
Aanmelden

Werkwijzen ter begeleiding om existentiële levensvragen te verbeelden en te verwoorden.

Ellen Brouwer en Ali Plooijer hebben een 10-delig traject ontwikkeld waarbij ze zich op diverse manieren bezighouden met het (her)vinden van jou als betekenisvol mens. We verbeelden, schrijven, luisteren, voelen, spreken en laten ons inspireren door verschillende bronnen.

Emoties en ervaringen willen graag verteld en gehoord worden, maar zijn soms moeilijk in woorden uit te leggen.

Deze workshop geeft inzicht wat dit traject voor deelnemers betekent.