Kanker in beeld: Maand van de creatieve expressie – week 2 - Museum Cobra

Kanker in beeld: Maand van de creatieve expressie – week 2

vrijdag 11 november 2022

Activiteiten vrijdag 11 november in het Cobra Museum in Amstelveen

Stichting Kanker in Beeld organiseert met haar initiatieven Zingen, Spelen (improvisatietheater), Beelden en Dansen in de maand november activiteiten door het hele land. In samenwerking met het Cobra Museum worden op de vrijdagen 4, 11, 18 en 25 november in het museum kosteloos diverse workshops en lezingen georganiseerd. Ook vinden er optredens van Zingen voor je Leven-koren plaats.

Bij een workshop krijgt u als deelnemer de kans om aan den lijve te ervaren wat creatieve expressie met u kan doen en wat dit voor uw welzijn kan betekenen. Heeft u belangstelling om mee te doen met een van deze activiteiten in het Cobra Museum, dan kunt u zich digitaal aanmelden. Voor alle activiteiten geldt dat er geen specifieke ervaring nodig is om deel te kunnen nemen.

10.15-12.45 – Workshop Verwerken, veerkracht en zingeving m.b.v. de Verbeeldingstoolkit Mobiliseer je innerlijke krachten
Workshop o.l.v. Jan Taal Leiding, oprichter Kanker in Beeld en trainer-directeur Amsterdam School voor Imaginatie en gz-psycholoog
Doelgroep: mensen geconfronteerd met kanker
Aanmelden

Met eenvoudige oefeningen kun je de buitengewone kracht van de verbeelding mobiliseren voor het vergroten van je welbevinden en het versterken van je veerkracht en zin in het leven. In de workshop zullen we daartoe twee oefeningen uit de Verbeeldingstoolkit uitvoeren.

De workshop begint met een inleiding over hoe de verbeelding werkt en een kort filmpje waarin ervaringsdeskundigen over hun ervaringen met de verbeeldingstoolkit vertellen. Daarna doen we de oefeningen en zijn er na elke oefening uitwisselingen van ervaringen en een uitgebreide bespreking van de ervaringen. De workshop eindigt met suggesties en tips hoe er verder mee te gaan en hoe je het kan toepassen in je dagelijkse leven.

14.45-15.00 – Optreden Zingen voor je Leven koor Oss “Zing mee…..voor je Leven”

15.00-16.00 – Workshop Spelen voor je Leven (Improvisatietheater) Workshop o.l.v. theater professional Bernadette Sikkers
Doelgroep: mensen geconfronteerd met kanker
Aanmelden

In deze workshop laat theaterprofessional Bernadette Sikkkers ervaren wat Spelen voor je Leven voor je kan betekenen. Er worden geen toneelstukken ingestudeerd, maar het gaat om improvisatietheater. Het woord zegt het al: improviseren, je fantasie gebruiken om even iemand anders te zijn dan jezelf. Los komen van je dagelijkse zorgen en emoties. Ontdekken dat je meer bent dan je ziekte of meer dan een naaste die zorg heeft om iemand met kanker. Een uur samen in een andere wereld zijn, waardoor je los komt van de eigen situatie kan je een enorm gevoel van vrijheid en ruimte geven. Dit kan verrassende inzichten opleveren, naast alle speelplezier.. Acteerervaring is niet nodig.

16.30-16.45 – Optreden Zingen voor je Leven koor Oss “Zing mee…..voor je Leven