Het Dak Eraf! Door Cobra Academy - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Het Dak Eraf! Door Cobra Academy

Zondag 22 oktober 2023

Datum: 22 oktober
Entree: gratis (exclusief museumentree)

Na het succes van Dating at Cobra tijdens 24Hrs Amstelveen komt het tweede event eraan, georganiseerd door de Cobra Academy. Op zondag 22 oktober staat het Cobra Museum op zijn kop met “Het Dak Eraf!” – een dag vol activiteiten, muziek, lekkernijen en een geweldige sfeer! Het evenement begint om 14:00 uur en gaat door tot 20:00 uur. De toegang is gratis, en iedereen is van harte welkom! Wel zullen sommige activiteiten minder geschikt zijn voor kinderen onder de 12 jaar.
14:00-19:00 Kleding/ruil markt
15:00-18:00 Salsa Workshop door Swing Latino
15:00-19:00 Speedtours   14:00-20:00 Rollerskaten                                          14:00-20:00 DJ VCR
14:00-20:00 Hapjes en drankjes

Thriften, dansen en skaten in het museum?  Het kan allemaal tijdens “Het Dak Eraf!” In het museum is een kledingruilmarkt waar je je tweedehands kleding kunt meenemen en ruilen. En als je dacht dat rollerskaten in een museum onmogelijk was? dan moet je dit evenement bijwonen. Daarnaast kun je samen met Swing Latino en DJ VCR je beste salsa moves laten zien!

Rollerskates
Wheels On The Floor verzorgt een unieke rollerdisco ervaring! Je kunt je eigen rollerskates en bescherming thuislaten. Rollerskaten is geheel op eigen risico. Kinderen t/m 12 jaar mogen meedoen onder begeleiding van een ouder/verzorger.

Kledingruil
Nieuwe kleding zonder geld uit te geven? Je neemt zelf goede stukken kleding mee en je kunt daarna zelf kleding kiezen uit de meegebrachte items van andere deelnemers.

Hoe werkt het? We werken met een muntsysteem. Zodra jij je kleding hebt ingeleverd krijg je vijf muntjes. (Neem vooral meer dan vijf kledingstukken mee!)  Met de muntjes kun je nieuwe kledingstukken uitzoeken. Eén munt staat gelijk aan één kleding stuk. De muntjes kun je zien als betaalmiddel.

Nu vraag jij je misschien af waarom je maar vijf muntjes krijgt, ook als je meer kleding hebt ingeleverd. Dit doen we zodat iedereen een kans heeft om leuke kleding stukken uit te zoeken.

Mocht er aan het einde van de dag kleding overblijven, dan doneren wij dit aan een goed doel. Mochten je munten op zijn, maar zie je toch nog iets leuks? Dan kun je door middel van een QR-code een donatie doen (de hoogte van het bedrag bepaal jezelf) en kan je toch met nog een tof kledingstuk naar huis!

Zo blijft het evenement eerlijk en leuk voor iedereen! Kledingrekken, hangers, spiegels en paskamers zijn uiteraard allemaal aanwezig.
(Bij de inname van de kleding wordt gecontroleerd of deze heel en schoon zijn, anders kunnen wij de kleding helaas niet aannemen)

Salsa workshop
Door de salsa workshop van Swing Latino word je klaargestoomd voor de dansvloer en kun je daarna je beste salsa moves laten zien. DJ VCR zal ervoor zorgen dat je niet stil kunt blijven staan!

Speedtours door de tentoonstelling Cobra 75: Vrijheidsschreeuw!
Tussen 15:00 – 19:00 geeft een museumdocent ieder uur een speedtour door de hoogtepunten uit de tentoonstelling Cobra 75: Vrijheidsschreeuw.

Eten en drinken
Bij de kraam van Prerna’s Good Food zijn heerlijke Indiase hapjes te koop. Een ruim assortiment, van zoete en hartige hapjes, salade en een heerlijke Indiase curry. Daarnaast is er een bar waar non-alcoholische drankjes te koop zijn.

Cobra Academy Achter “Het Dak Eraf!” staat de Cobra Academy, bestaande uit jongvolwassen adviseurs die hun eigen doelgroep vertegenwoordigen. Ze fungeren als mede-programmamakers, denktank en peer-educators van het Cobra Museum. Hun doel is om het museum aantrekkelijker en toegankelijker te maken voor jongvolwassenen en hen kennis te laten maken met het Cobra Museum.