Feestelijke cd-presentatie Michael Varekamp - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Feestelijke cd-presentatie Michael Varekamp

Zondag 12 juni, 14.15-15.00 uur

Zondag 12 juni, 14.15-15.00 uur
Gratis toegang (exclusief museumentree)
Inwoner van Amstelveen? Dan is ook de museumentree gratis bij dit concert! Neem iets mee waaruit blijkt dat je in Amstelveen woont (een brief met je adres erop, een pasje etc.). Je kunt vanaf 13.30 uur gratis naar binnen.

Maak je op voor een muzikale middag, want op zondag 12 juni slaan trompettist/componist Michael Varekamp en het Cobra Museum de handen ineen voor een feestelijke cd-presentatie. Speciale gast is de Mexicaanse performer Cesar Salazar Perez.

Onlangs bracht Michael Varekamp zijn nieuwe plaat Spirits uit, die nu in het Cobra Museum officieel gepresenteerd wordt. Samen met zijn band putte Varekamp uit een bonte mengeling van inspiratiebronnen: voorouders uit windstreken als Trinidad & Tobago, Noord-Afrika en Frankrijk, uiteenlopende muzikale voorbeelden zoals Miles Davis, Louis Armstrong, Wayne Shorter en Toumani Diabaté én natuurlijk zijn eigen kinderen.

Michael Varekamp begon ooit met trompet spelen nadat hij in de kast van zijn vader een plaat vond van Louis Armstrong. Al snel ontwikkelde hij een grote liefde voor de jazz(geschiedenis) en groeide hij uit tot een veelzijdig trompettist, zanger, componist en bandleider. Nadat Varekamp de wereld rondreisde met Fra Fra Sound en de Dutch Swing College Band, werkte hij samen met een breed scala aan muzikanten: van Eric Vloeimans tot Typhoon en van Trijntje Oosterhuis tot Ntjam Rosie.

Tijdens de pandemie ontstond er een bijzondere band tussen Michael Varekamp en het Cobra Museum. Voor het NTR televisieprogramma Podium Pop Up, waarbij muzikanten in coronatijd een bijzondere locatie kozen voor een optreden, gaf Varekamp een concert in een leeg museum. De connectie die toen ontstond, duurt voort tot vandaag. We zijn dan ook heel blij om Michael Varekamp en zijn band opnieuw te mogen ontvangen.

Kijk hier het optreden van Michael Varekamp bij Podium Pop Up terug.