Documentaire: Squaring the circle i.s.m. Cinema Amstelveen - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Documentaire: Squaring the circle i.s.m. Cinema Amstelveen

Vrijdag 8 december

Squaring the circle (The Story of Hipgnosis)
Documentaire + tentoonstelling met combiticket
8 december om 19.15

Film + Tentoonstelling combiticket*

In het kader van de aankomende tentoonstelling Anton Corbijn – MOØDe 22 december t/m 12 mei) vertoont Cinema Amstelveen de documentaire Squaring the Circle.

Anton Corbijn brengt hét verhaal achter de meest iconische albumhoezen uit de jaren 60 en 70 tot leven in ‘Squaring the Circle (the story of Hipgnosis)’.

Van Pink Floyd, Led Zeppelin en 10CC tot Paul McCartney; hun meest spraakmakende platenhoezen werden gemaakt door Storm Thorgerson en Aubrey ‘Po’ Powell, de creatieve genieën achter design studio Hipgnosis, Storm & Po toverden beelden tevoorschijn die niemand voor mogelijk had gehouden, maakten niche muziek populair en waren het absolute middelpunt van het gekste, grappigste en meest creatieve muziektijdperk ooit.

De documentaire vertoont fantastisch nieuwe interviews met o.a. Paul McCartney, Roger Waters, David Gilmour en Nick Mason van Pink Floyd, Jimmy Page & Robert Plant van Led Zeppelin, Peter Gabriel, Graham Gouldman van 10cc, Noel Gallagher en nog veel meer.

Je kunt met je film/cineville-kaartje ook alvast een tentoonstellingskaartje kopen.
Combi-ticket actie: Op vertoon van het combi-ticket ontvangt u in het museumcafé een kleine lekkernij (bij aankoop van een drankje).