Eten tussen de kunst met lezing Abdelkader Benali - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Eten tussen de kunst met lezing Abdelkader Benali

Zondag 26 juni - geannuleerd

Zondag 26 juni, 18.00-21.00 uur
Prijs: € 49,50 (alles inclusief: diner, drankjes, programma)

Dit evenement is wegens omstandigheden geannuleerd. Kaartkopers worden op de hoogte gesteld en ontvangen hun geld terug.

Het Cobra Museum biedt je de gelegenheid om te dineren op een wel heel bijzondere plek: midden tussen de kunst van de tentoonstelling Het andere verhaal. Neem plaats in onze tentoonstellingsruimte en laat je meenemen in Marokkaanse sferen, geuren en smaken. Naast dat er heerlijk gegeten kan worden, krijg je ook een bijzondere lezing voorgeschoteld. Gastcurator van Het andere verhaal Abdelkader Benali vertelt over de totstandkoming van de tentoonstelling en neemt je mee in de verhalen achter de werken.

Abdelkader Benali (1975) werd geboren in Marokko. Hij is nu een van de bekendste schrijvers in Nederland. Zijn werk, dat internationaal wordt uitgegeven, werd in 2010 bekroond met de E. du Perronprijs, en in 2020 met de prestigieuze Gouden Ganzenveer. In een van zijn romans duikt hij in de geschiedenis van het verblijf van Matisse in Tanger.

Abdelkader Benali laat zich inspireren door de verbeeldingskracht van Marokkaanse kunstenaars en verzamelt zelf ook werk. Naast schrijver is Benali programmamaker, historicus, spreker en gastconservator.

Zijn eerste contact met Marokkaanse kunst was in de familie, thuis, toen zijn moeder tijdens het schoonmaken haar Riffijnse izren-liederen zong, liederen die hem exotisch, mysterieus in de oren klonken, de opeengestapelde beelden die ze opriepen over “mijn hoofd dat dobbert in de zee, geen visser die het vangen kan”, wierpen bij hem een surrealistisch beeld op.

Het diner wordt verzorgd door de CousCousbar van Nadia Zerouali. Zerouali is culinair schrijver en verkreeg hiernaast bekendheid als tv-kok bij het programma BinnensteBuiten