Cobra Pakt Uit! | Corbijn door de ogen van Paul van Riel - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Cobra Pakt Uit! | Corbijn door de ogen van Paul van Riel

Zaterdag 23 december

Rondleiding

Datum: Zaterdag 23 december
Tijd: 15.30-16.30 uur
Aanmelden: Kan via deze link. Selecteer een entreeticket, kies in het volgende scherm voor de rondleiding.
Let op! Er is beperkt plaats.

Toegang: Euro 5,- (exclusief museumticket)

Op zaterdag 23 december geeft de in Amstelveen woonachtige fotograaf Paul van Riel een speciale rondleiding door de tentoonstelling Anton Corbijn. Tijdens de rondleiding staat Van Riel stil bij enkele foto’s die Corbijn in het begin van zijn carrière maakte van avant-garde jazzmusici en van bijvoorbeeld David Bowie naar aanleiding van diens samenwerking met de Japanse modeontwerper Kansai Yamamoto wiens collecties door Van Riel jarenlang in Parijs werden gefotografeerd.

Zelfportret, Paul van Riel

Corbijn door de ogen van…Curated Tours
Elk Cobra Pakt Uit Weekend vinden speciale rondleidingen plaats gegeven door creatieven uit de wereld van de mode, muziek en fotografie. Telkens kiezen zij hun persoonlijke favorieten uit de tentoonstelling en laten ons met andere ogen naar het werk van Corbijn kijken.

Paul van Riel
Paul van Riel publiceert zijn eerste reis- en muziekreportages in 1968. Hij werkt op jonge leeftijd in New York als assistent fotograaf en leert daar het vak in de praktijk. Tussen 1974-1990 fotografeert hij diverse mode-reportages in Frankrijk, Italië, Hong Kong en Japan en runt hij een mode- en portretstudio. Tegelijkertijd reist hij in opdracht van bedrijfsleven en magazines (waaronder National Geographic) de wereld over. Vijftig jaar fotografeerde hij talloze jazz- en improvisatiemusici in binnen- en buitenland. Het Verre Oosten (en vooral Japan) heeft al vier decennia zijn speciale belangstelling, wat resulteerde in talloze tentoonstellingen in binnen- en buitenland. Van Museum Volkenkunde en SieboldHuis in Leiden, Gemeentemuseum Den Haag, tot Paris Photo en de Nikon Salon in Tokio èn het Cobra Museum.