Cobra Pakt Uit! | Voorlezen in het museum | En ze leefden nog

Cobra Pakt Uit! | Voorlezen in het museum

Zondag 26 maart

Voorlezen in het museum: En ze leefden nog

Voor kinderen en volwassenen vanaf 7 jaar
Datum: Zondag 26 maart
Tijd: 13.30-15.30 uur (verschillende keren per uur)
Toegang: Gratis toegang, exclusief museumentree
Ticket: Bestel je museumentree hier

De Deense kunstenaars uit de tentoonstelling Wij kussen de aarde lieten zich regelmatig inspireren door sprookjes en de noordse mythologie. In de kunstwerken vind je allerlei fantasiewezens terug en er staat zelfs een kabouter in het museum.
Tussen de kunstwerken duiken we deze middag zelf in de wereld van de sprookjes van de Deen Hans Christian Andersen. In samenwerking met Bibliotheek Amstelland organiseren we een voorleesmiddag en kiezen voor leuke eigentijdse versies van de sprookjes.

Voorlezen En ze leefden nog bibliotheek Amstelland

Lieke van Bibliotheek Amstelland leest voor uit het prachtige prentenboek En ze leefden nog, geschreven door Elisabeth Lucie Baeten en geïllustreerd door Flore Deman. Ook leest zij een verhaal voor uit Het geheim van de keel van de nachtegaal. Voor dit boek won Peter Verhelst een Gouden Griffel. Zowel Baeten als Verhelst schreven moderne versies van de sprookjes van H.C. Andersen.

Een klein inkijkje in En ze leefden nog
Er was eens een boek vol prachtige verhalen over prinsessen die hun leven eindelijk zelf mogen bepalen. Geen van hen is wanhopig, stil of op zoek naar een prins. Deze prinsessen doen lekker wat ze zelf willen; Ariël wil geen ballet, maar liever op waterpolo. Doornroosje is veel te moe voor een ongevraagde zoen. En wist je dat Rapunzel haar lange haren soms best vervelend vindt? Het Beest van Belle is misschien wel om een goede reden kwaad.