Cobra Pakt Uit! | Voorlezen in het museum - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Cobra Pakt Uit! | Voorlezen in het museum

Zondag 30 juli

Cobra Pakt Uit! | Voorlezen in het museum

Voor kinderen vanaf 4 jaarDatum: Zondag 30 juliTijd: 13.00-15.00 uur (verschillende keren per uur)Toegang: Gratis toegang, exclusief museumentree
Deze middag duiken we tussen de kunstwerken in fantasierijke verhalen over ontdekken waar je blij van wordt en hoe je dat tot uitdrukking brengt. In samenwerking met Bibliotheek Amstelland organiseren we een voorleesmiddag en kiezen we voor leuke, eigenzinnige verhalen met kleurrijke prenten.

Allon en Hannah van de Bibliotheek Amstelland lezen onder andere voor uit de boeken: Dit is voor jou (Sanne te Loo), De Walvis wilde meer (Rachel Bright) en Bob maakt kunst (Marion Deuchars). De voorleesmiddag sluit aan bij de tentoonstelling Grenzeloos en vrij. De tentoonstelling toont de Cobra-kunst in relatie tot voorlopers, tijdgenoten en hedendaagse kunstenaars. Bijzondere, indrukwekkende en soms verfijnde werken laten zien hoe de creatieve energie en vrijheid van de Cobra-beweging nog steeds een inspiratiebron zijn voor kunstenaars van vandaag. Door de kunstwerken naast of dichtbij elkaar te plaatsen ontstaan nieuwe dwarsverbanden en perspectieven.

Kom je ook luisteren naar de verhalen op deze zondagmiddag?