Bij Poppodium P60: concert Farid Ghannam - Cobra Museum voor Moderne Kunst

Bij Poppodium P60: concert Farid Ghannam

Locatie: P60 - vrijdag 24 juni, 21.00 uur

Vrijdag 24 juni, 21.00 uur (zaal open: 20.00 uur)
Locatie: P60

Prijs combi-ticket (toegang tentoonstelling en concert): € 26,50
Prijs concert los: € 20,- (€ 25,- op de avond zelf)
Klik hier voor het kopen van (combi-)tickets

Speciaal in het kader van Het andere verhaal organiseert P60 een bijzonder concert van Farid Ghannam. Deze zanger en multi-instrumentalist neemt zijn publiek mee op een muzikale reis door Marokko. P60 en het Cobra Museum bieden in samenwerking een speciaal combi-ticket aan, waarmee je tegen een flinke korting zowel de tentoonstelling Het andere verhaal bezoekt, als het concert van Farid Ghannam.

Farid Ghannam heeft een geweldige stem met een groot bereik, speelt gitaar en basgitaar en is een meester op de guembri, het traditionele snaarinstrument van de Gnaoui dat een diepe bas produceert.

In Marokko was Farid eerst vooral bekend als een vertolker van Gnaoua (of Gnawa) muziek, traditionele Marokkaanse Sufi trance muziek, en een fusion van pop met Gnaoua. In 2012 veranderde dit radicaal toen hij in Libanon de finale bereikte van The Voice Arabia waarmee een miljoenenpubliek in de Arabische wereld bekend werd met zijn zangkunsten. Sindsdien kunnen we Farid op vele manieren muzikaal beleven: van Gnaoua tot Tachelhit (de muziek van waar hij geboren is in Agadir) en van Raï (de straatmuziek van Marokko en Algerije) tot Sharqi (de populaire muziek van het Midden Oosten).

In P60 neemt hij het publiek mee op een muzikale reis door Marokko en begeleid hij zichzelf op gitaar en op zijn unieke elektrisch versterkte guembri. Een mooie avond voor liefhebbers van wereldmuziek, jazz, sufi-muziek en Marokkaanse muziek.

Bezoek aan tentoonstelling met combi-ticket
Bij aankoop van een combi-ticket kun je de tentoonstelling Het andere verhaal op een moment naar keuze bezoeken. Het reserveren van een tijdslot is niet nodig, je hoeft slechts je ticket aan de kassa te tonen. Koop hier je combi-ticket.