Openingsprogramma Kosmogonie | Cobra Museum

Opening tentoonstelling Kosmogonie

Donderdag 6 oktober 2022

Dit jaar is er in het Cobra Museum een bijzondere focus op kunst uit verschillende delen van Afrika. Daarbij volgen we het voorbeeld van een aantal Cobra-kunstenaars in hun fascinatie voor Afrikaanse kunst. Vanaf 7 oktober presenteren wij de tentoonstelling  Kosmogonie. Zinsou een Afrikaanse kunstcollectie met een selectie van 130 kunstwerken, afkomstig van 37 Afrikaanse kunstenaars, uit verschillende landen en van verschillende generaties.

Tafelgesprek De Balie x Kosmogonie: 17.00 – 18.00 uur
De Balie organiseert in het museum een tafelgesprek o.l.v. moderator Rokhaya Seck met internationale gasten: Marie-Cécile Zinsou, Alex Adounsa, John Leerdam en Stefan van Raay duiken met het publiek dieper in op de tentoonstelling en de totstandkoming van de Zinsou collectie.

Kosmogonie
Emo de Medeiros, Surtenture #4 (… and the Dreams of Thunder Permeate the String of Inflections), 2015, Zinsou Collection, courtesy of the artist c/o Pictoright 2022

Dansfeest: 20.00 – 23.00 uur
DJ collectief Afrolosjes komt naar Amstelveen. Op de exclusieve openingsavond van de tentoonstelling Kosmogonie verzorgt dit collectief een bruisende Afrobeat avond in het museum. Kom dansen in het museum! DJ line up: Kimberlee Ramirez – Washington – Afrolosjes Soundsystem. AfroLosjes brengt een brede selectie aan muziek met Afrikaanse (Azonto tot Baila Funk & Afro House) invloeden. Met deze Afro-Caribean rhythm zorgt Afrolosjes altijd voor een lekkere hitte. Zo staan deze jongens in clubs, concertzalen en festivals! Iedereen gaat sowieso losjes, want stilstaan is geen optie!

Dit event is onderdeel van Black Achievement Month:  https://www.blackachievementmonth.nl/

KAARTVERKOOP

Toegang: € 15,- per event*, incl. museumentree & 2 consumpties

Instructie voor kaartverkoop:

• Selecteer in de kaartverkoopkalender op donderdag 6 oktober en kies voor ‘Opening Kosmogonie tafelgesprek 16.00-18.00’ of ‘Opening Kosmogonie kaartverkoop 20.00-23.00’.
  • Selecteer het aantal kaarten.
  • Volg de vervolgstappen.

Vragen over de kaartverkoop? Van maandag t/m vrijdag kunt u tussen 9.00 en 17.00 uur bellen met 020 547 50 37.

* De opening bestaat uit twee events/tickets; een ticket is inclusief tentoonstelling en twee gratis drankjes.